torsdag, oktober 30, 2008

Kommunfullmäktige



Jag har varit en dålig bloggare ikväll, eller rättare sagt, en icke-bloggare. Jag har helt enkelt inte orkat. Det är för mycket annat att tänka på just nu, och jag ska åka till VSF-kongress i Stockholm med nattåget.

Vi har diskuterat delårsrapport, vilket gick väldigt snabbt. Jag kom sent till mötet och missade därför det mesta av denna fråga. Förutom lite småsaker (sammanträdestider 2009 och annat) tog vi två intressanta motioner. En om att utveckla kollektivtrafiken på Dalbyvägen, och en om att anlägga spårbunden trafik längs med motorvägen till Malmö. Intressanta, men jag orkar inte riktigt sammanfatta dem nu. Det får bli efter helgen. Påminn mig. Nu har vi en motion från (s) om att inrätta ett natur- och miljövårdsråd i kommunen. Vi har en del råd idag (handikappråd, pensionärsråd, studentråd, integrationsråd), som är diskussionsförsamlingar mellan berörda parter och kommunen.

Annars sitter jag och försöker plugga lite (kategoriserar inläggen i Aftonbladets Ramadanblogg från i olika teman), och småpratar med mina bänkgrannar och försöker följa debatten trots att jag är hur trött som helst.