måndag, augusti 27, 2007

Ibland är det helt enkelt bara tråkigt.

Idag satt jag på möte i en och en halv timme med kommunfullmäktiges demokratiberedning. Såg att jag har samma mobiltelefon och ringsignal som L. Prytz, kommunstyrelseordförande förra mandatperioden (s). Han och miljöpartikeln hade glömt att stänga av telefonerna. Det var det roligaste på det mötet. Ibland är det helt enkelt bara tråkigt. Inte ofta, men det händer. Den stora grejen på mötet var kravspecifikationen och anbudsunderlaget för en upphandling av voteringsanläggning till kommunfullmäktigesalen. Ja, det är precis så tråkigt som det låter. Efter tre sekunder var jag totalt borta i diskussionerna om ljusstyrka på projektorn, kvalitetskrav på ditten och datten och något med XGA-grafik. Det var mer spännande att titta ut genom fönstret på ett blåsigt Stortorget och fundera på om jag skulle äta lunch på stan eller gå hem. Jag bestämde mig för att gå till biblioteket lite snabbt och kolla artikeln i Skånskan från i fredags och sedan gå hem. Demokratiberedningen beslutade att, för andra gången, skicka tillbaka anbudsunderlaget till upphandlingsenheten för omskrivningar. Förutom detta beslutade vi om en intern demokratidag för fullmäktigeledamöterna. Ja, ibland är helt enkelt bara tråkigt. Men det gav iallafall ytterligare hundrafemtio kronor i partiskatt. Snart drar min partiskatt runt hela VSF Lunds verksamhet ekonomiskt. Jag står nog ut med ett tråkigt möte lite då och då.