lördag, februari 07, 2009

Daniel Stolt ny ordförande i Vänsterpartiet Lund!

Detta är inlägg nr 300 i bloggen!


Idag valdes Daniel Stolt till ny ordförande för Vänsterpartiet Lund. Det gör mig mycket glad, och jag tycker att det är ett otroligt bra beslut. Verkligen stort grattis till Daniel!















VSF Lund på Smålands nations röda hälsningsgille i veckan

Nu är det årsmötessäsong. För några helger sedan var det Ung Vänster Skånes årskonferens (där jag satt i presidiet), i måndags var det årsmöte för Ung Vänster Lund (där jag var avgående revisor), idag var det årsmöte för vänsterpartiet Lund (där jag nu gjort comeback i styrelsen) och imorgon har VSF Lund årsmöte (där jag avgår som kassör). Tidigare har jag alltid gillat årsmötessäsongen, även om det är stressigt, men nu tycker jag att årsmöten mest är långtråkiga. Det hör nog lite ihop med det senaste årets minskade politiska aktivitet från min sida. Idag var jag verkligen inte kader. Stannade bara på årsmötet i två timmar för att sedan engagera mig i Teologkårens novischdag. Man kan inte vara grym kader och fantastisk aktivist hela tiden.