tisdag, maj 12, 2009

Rösta på Eva-Britt 7 juni!



7 juni är det val till Europaparlamentet. Ja, jag vill att Sverige ska gå ur EU men jo, det är ändå viktigt att rösta i EU-valet. Nu när vi är medlemmar i den där galna organisationen så gäller det att göra det bästa av situationen. EU-parlamentet har en skrämmande borgerlig majoritet, med fler fascistiska partier representerade.

Överst på vänsterpartiets lista står Eva-Britt Svensson. Hon har suttit i parlamentet fem år och har under den tiden gjort ett otroligt bra jobb med främst feministiska frågor och kvinnors rättigheter. Vår andra parlamentariker, Jens Holm, har också han gjort ett otroligt bra jobb med miljö och djurrätt högst på dagordningen. Han väljer tyvärr att inte ställa upp igen. Eva-Britt Svensson och Hanna Löfqvist kommer att bli bra representanter för vänsterpartiet de kommande fem åren.

Jag propagerar lite för Eva-Britt på mitt studentboende. Den fina affischen med hennes bild sitter i mitt fönster, och jag har flera har stannat upp för att se vem det är. Tänk om man hade kunnat skaffa sig en sådan affisch med sin egen bild inför kommunvalet nästa år...

Om ni tittar riktigt noga ser ni Eva-Britt i fönstret