torsdag, mars 27, 2008

Kommunfullmäktige, mars - del 1: Film!

Då, mina damer och herrar, var det återigen dags igen för kommunfullmäktige. Dagens sammanträde började mycket bra. Först prov-voterade vi med den nya voteringsmaskinen, vilket gick mycket bra både i provomgången och på riktigt när vi tryckte in oss på mötet.

Sedan fick vi se film! Kommunrevisionen hade gjort en liten film om tillgänglighet. Kompat till mycket fin och gullig musik (jag och min bänkgranne Oskar knäppte fingrarna och fnissade genom hela filmen) fick vi se hur man ökat tillgängligheten för människor med olika former av handikapp här i Stadshallen där vi sitter nu, och i en av gatukorsningarna på Klostergården. Dessutom talade Lars Larsson, kommunrevisionens ordförande, om kommunens ambitioner på området. Jag och Oskar konstaterade att han hade hög prediknings-potential (vilket är roligt när man vet att Lars är en av mina kursare på Teologen!).