onsdag, juni 13, 2007

Jag vill gå in gratis på statliga museum!

För övrigt har jag varit på semester ett par dagar, och inte varit på något politiskt möte på en hel vecka! Efter ett par dagar i Karlskronas skärgård är jag solbränd och laddad för maraton-budget-mötet imorgon och på fredag. Kvällens möte blir lite softare, det avslutas med midsommarsilltallrik på restaurang Boklunden i Torna Hällestad!

För övrigt tänkte vi strosa runt en timme eller så på Marinmuseum i Karlskrona igår. Men så blev det inte, eftersom det numera kostar pengar. Den borgerliga regeringen bestämde sig ju för att det där med historia och kultur på våra statliga museum, det var inte allas egendom, och bestämde sig för att det skulle kosta pengar att gå in på Marinmuseum. (Det vill säga om man inte var iklädd militär uniform, och någon sådan hade vi inte tillgång till. Dock såg vi en ubåt ute i havet påväg hem från skärgården, det var lite spejsigt).

För övrigt hörde jag Birgitta Ohlsson (fp) skickligt ducka för Carl B Hamilton (fp):s härskartekniker när de diskuterade bistånd på radion. Birgitta kan hon.

För övrigt avslutades minisemestern med fotbollsmatch på Fredrikskans i Kalmar, Kalmar FF-HIF. En underbar fotbollskväll, och det är alltid kul att vara hobbyanalytiker! Dock spelade HIF dåligt och kom knappt över halva plan. Läs mer om matchen.

För övrigt ska jag alldeles snart till Wickmanska och prata med en gymnasieklass om hur det är att vara politiker. Det ska bli mycket skojigt.